Лекторій із членами журі П’ятого Міжнародного конкурсу оперних співаків імені С. Крушельницької

17.11.2019

16 листопада, в перерві між першим та другим турами, у Дзеркальній залі Львівської Національної Опери відбулась зустріч членів журі П’ятого міжнародного конкурсу оперних співаків імені С. Крушельницької з молодими музикантами. Студенти, випускники академій, а також учасники конкурсу мали можливість задати найбільш хвилюючі питання, а також отримати поради від знаних митців щодо розвитку своєї кар’єри. Лекторами стали солістка Польської королівської опери Ольга Пасічник, голова Міжнародного вокального конкурсу ім. С. Монюшка та завідувачка оперної академії Національної опери Варшави Беата Клатка, директор агентства «ASART» Славомір Якубек.

Модератором події, яка проводилася спільно з проектом Coloratura Opera Lab, була Квітка Созанська.

Ольга Пасічник передовсім розповідала про труднощі і виклики для співаків у виконанні сучасних опер. Акцентами розповіді стали етапи підготовки вокальної партії, важливість співпраці виконавця з композитором, лібретистом і режисером  у творах сучасної музики. Також співачка наголосила, що важливим критерієм у сучасному оперному “бізнесі” є зовнішній вигляд виконавця та його добра фізична форма. 

Ольга Пасічник виокремила 5 головних труднощів, з якими стикаються молоді оперні виконавці: 

1) “знайти себе” – своє амплуа та відповідний репертуар; 

2) знання іноземних мов; 

3) відношення до роботи та важливість детальної попередньої підготовки; 

4) проблема досконалого розуміння змісту тексту; 

5) взаємовідносини з людьми.

На питання «Яким має бути сучасний співак?», – п. Ольга відповіла, що це – приготований вокаліст, ерудит, знавець кількох мов та людина, яка тримає своє тіло і думки в дисципліні.

Другою виступила Беата Клатка. Вона наголошувала на важливості у становленні оперного співака двох аспектів: 1) участь у вокальних конкурсах; 2) навчання в оперній студії. Беата Клатка звернула увагу молодих співаків на правильне написання резюме: «Не робіть його занадто довгим, намагайтесь його скомпресувати та вказуйте дату народження і викладача». Також важливими пунктами резюме молодого артиста є різноманітність репертуару та якісні записи. Беата Клатка, як і п. Ольга, також наголошувала на важливості зовнішнього вигляду виконавця.

На традиційне питання модераторки – «Хто він, сучасний співак?», п.Беата відповіла:  «В першу чергу, сучасний співак – розумний, володіє кількома мовами, широко освічений у мистецтві, мусить бути скромним та комунікабельним».

Останнім лектором був Славомір Якубек. На запитання «яке воно, ідеальне прослуховування», п. Славомір відповів, що головне завдання конкурсанта – бути підготовленим, добре знати свої можливості і показати себе у комфортному репертуарі. Він окремо наголошував на різниці між італійським та німецьким репертуарами. С. Якубек також акцентував на необхідності виконавцю всебічно і досконало знати оперний репертуар, в тому числі – лібрето опери, бо у ньому можна знайти щось особливе, те, на що опирався композитор.

Після невеликої перерви Голова журі Конкурсу, солістка Віденської державної опери Вікторія Лук’янець провела майстер-клас – “роботу над помилками” з учасниками конкурсу, які не потрапили у ІІ-ий тур. Це був дуже емоційний майстер-клас, адже учасники отримали безпосередню оцінку свого виступу і поради, як покращити представлений на конкурсі репертуар. 

Нагадаємо, що ІІ тур конкурсу триватиме впродовж 17-18 листопада. Співаки виконуватимуть по 2 арії у супроводі оркестру Львівської Національної Опери.